Een paar weken geleden zijn we gestart met de restauratie van de twee BMW R69 en R69S motoren die 40 jaar lang in de schuur hebben gewacht op wat TLC. Nu zijn de eerste grote delen af; de frames, wielen, banden, spatborden, spaken, voorvorken en achtervorken met originele BMW onderdelen maken het weer rollende projecten. Zo kwamen de NOS spatborden uit de BMW verpakking voor de BMW R69S uit de voorraad tevoorschijn en zijn de naven opnieuw uitgedraaid.
De volgende keer gaan we verder met de motorblokken waarin nieuw opgebouwde krukassen komen.











Wat wordt de verkoopprijs?
LikeLike
Dag Jan, fantastische restauratie. Van welk jaar is die R69S?
LikeLike
Goedendag Marc, de 69 zonder S is van bouwjaar 1957 en de 69S is van 1969.
Met vriendelijke groet Jan Gol
LikeLike
Heb nog onlangs een R69S gezien bij een kennis van me in Noord Frankrijk. In het wit, volledig gerestaureerd maar had haast 20 jaar stilgestaan.. Had ie gekocht voor zo’n 16 k€, een koopje mijns inziens. Die motoren gaan al vlug boven de 20 k€.
LikeLike